Ezúttal Igar Tibor válaszolt nekünk “1 szolgáltató – 5 kérdés – 5 válasz” sorozatunkban.
Az interjú végén Tibor egy szuper ajándékkal is kedveskedik Nektek. Olvassátok el az interjút!

1. Mikor kezdtél el ceremóniamesterként, illetve tánctanárként dolgozni?

Az esküvők mesés világába tánctanárként szerettem bele kb. 10-12 éve, a ceremónia mesterség kicsit később 2015-ben kezdődött, amikor komolyan felerősödött az igény a párok részéről, hogy modernebb városias esküvőt szeretnének. 
A mostani párjaimnál sokszor vagyok tánctanár és ceremóniamester egy személyben. A nyitótáncot az esküvő előtt 2-3 hónappal kezdik el tanulni a párok, pont akkor, amikor a szervezés is nagyobb sebességre kapcsol. Ilyenkor nagyon jól jön, hogy hetente találkozunk, így minden aktuális kérdést egyből át tudunk beszélni miközben szusszan egyet a pár két lendületes tánc között. Ennek ellenére vannak párok, akik távolabb laknak vagy külföldről szervezik az esküvőjüket, náluk “csak” ceremóniamester vagyok.
Ceremóniamesternek lenni egy pár esküvőjén óriási kiváltság. A nyitóbeszédemben mindig elmondom, hogy abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy erre a hétvégére a pár befogadott a családba. És ez nemcsak afféle szóvicc, tényleg igaz. Szinte mindent tudok, ami fontos ahhoz, hogy ne egy idegen, hanem egy kedves barát legyek aznap. Tudom az összes testvér nevét, a tanúk hobbiját és azt, hogy a szülők együtt vannak-e vagy ha nem, akkor ismerem az új párjuk nevét. Tudom a leánykérés minden részletét, a jegyespár megismerkedésének történetét, ahogyan a szerelem elkezdődött és ahogy eljutottunk a két mindent jelentő IGEN-ig.

2. Miért fontos, hogy legyen ceremóniamester egy esküvőn?

Esküvőt lehet ceremóniamesterrel vagy nélküle is tartani, de röviden elmesélem két prágai utam történetét.
Az első alkalommal egy szuper baráti csapattal mentünk felfedezni egy hosszú hétvégére a várost és egy csomó klassz helyen voltunk, jókat ettünk, ittunk, megnéztünk pár nevezetességet. Úgy jöttünk haza, hogy voltunk Prágában, de több idő kellett volna, hogy a várost felfedezzük.
A másik alkalommal, egy évvel később, céges hétvégi utazáson voltam, klassz munkahelyi csapattal, de a főnök egy pár órás rövid gyalogtúrára idegenvezetőt bérelt a csapat mellé. Abban a 4 órában annyi dolgot tudtam meg Prágáról, amennyit egyedül sétálva egy hét alatt sem fedeztem volna fel. A város és a királyok történetét hallgattuk, miközben olyan helyeket mutatott meg, ami gyönyörű, de a turisták sosem fedezik fel, csak elsétálnak mellette. A város apró és különleges titkai, a finom részletek teljes képpé álltak össze, mert egy szakértőre bíztuk magunkat, aki profin vezetett végig és pontosan tudta, hol van a határ a túl sok és a túl kevés között.
Ceremóniamesterként én is erre a szimmetriára törekszem. Célom és küldetésem, hogy a velem való találkozás után úgy emlékezzen vissza az Ifjú pár és minden vendég az esküvő napjára:
– Pont így volt tökéletes, semmit sem csinálnék másképp!

3. Szoktatok-e személyesen találkozni a párokkal az esküvő előtt, hogy átbeszéljétek a részleteket, vagy inkább telefonon/e-mailben teszitek? 

Új világ van kibontakozóban, ahol a Messengeres/Viberes/Meetes videó beszélgetés is személyesnek számít, de ha van rá lehetőség az igazi találkozásokban hiszek legjobban. Annak ellenére, hogy most ( 2021. január 16-t írunk ma ) minden kávézó és étterem zárva tart, én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a tánciskolában mindig le tudok ülni a párokkal, hogy átbeszéljük a fontos kérdéseket.

A minden részletre kiterjedő esküvői forgatókönyv elkészítését négyszer két órás megbeszélés előzi meg, amiben a legapróbb részletekig átbeszélünk mindent, a koszorúslányok bevonulási sorrendjétől a torta ízein át a menyecske ruha színéig. Tényleg mindent, ami az esküvővel kapcsolatban lényeges.

4. Melyik a kedvenc részed egy esküvőn?

Ha azt mondom, hogy az összes, úgyse hiszi el senki, tényleg van kedvencem.

Amikor a vendégek megérkeznek a vendégvárásra vagy az első szertartásra még nem igazi násznép. Olyanok mint a hópihék, akiket odafújt a szél, de itt és ebben a formában most találkoznak először, még nincs meg az igazi egység. Talán kicsit nagyképűen hangzik, de ez miattam változik át. Azok a játékos, humoros, laza programok, melyek a szertartás után kezdődnek, a vacsora előtt és közben folytatódnak, a vacsora végére már egy bulizásra kész és egymással összecsiszolódott násznépet “hoz létre”
Ez az átalakulás a kedvenc részem, amikor meg kell hódítanom az embereket. Kicsit olyan, mint az a régebbi mozifilm, az 50 első randi. Esküvőről esküvőre újra elérni, hogy “szerelembe essünk”, hogy félre tudja tenni mindenki a napi dolgokat és önfeledten örülni annak, hogy két ember Örök szerelmet esküszik egymásnak.

Amikor már elkezd összecsiszolódni a násznép

5. Mi tanácsolnál az esküvőszervezés elején álló pároknak? Mi a legfontosabb a szervezéskor? 

Két dologra kell figyelni egyszerre. A szívre és az észre.

Az esküvőt megszervezni a legtöbb pár életében – aki még nem vállalt babát, vagy épített közösen házat – az eddigi legnagyobb közös projekt. Egy autó árát fogjátok elkölteni egy nap alatt. Nagyon nem mindegy, hogy kire bízzátok a Nagy Napi dolgokat.
A szervezésnek Flow-ban kell mennie. Ami nem jön könnyedén, döcögősen, rozsdásan megy, az egy Jel, hogy figyelni kell rá. Nem mondom, hogy egyből el kell engedni, de ami nehezen indul, menet közben is gondot szokott okozni.
Mondhatnánk, hogy az esküvő szakmában mindenki kedves és jófej, de más szépeket írni egy honlapon és más az, amikor tényleg csinálni kell.
A szolgáltatókkal meg kell lenni ennek a Flownak, lehet ezt kémiának is hívni, de itt mindenképpen a szívre kell hallgatni.
Az árak már egy nehezebb téma. Sok kritika éri az esküvő szakmát, hogy azért drága, mert esküvő. De olcsónak lenni itt is azt jelenti, mint egy használt autó esetében. Lehet, hogy van egy rejtett hiba, egy olyan dolog, ami csak később derül ki. Aki olcsón választ helyszínt, szolgáltatót, hangosítást vagy ceremóniamestert, annak számolnia kell azzal, hogy nem a jó minőséget napja, hanem egy gyengébbet. Az árak mindig beszédesek. Egy új Audit sosem lehet féláron megvenni. Ha mégis féláron van, annak biztosan van oka.

A szervezés menete röviden:

1. helyszín és időpont kiválasztása
2. szertartás vagy szertartások sorrendje
3. szolgáltatók kiválasztása
4. esküvői részletek egyeztetése a már meglévő csapattal

“Esküvőre ceremóniamestert felkérni olyan, mint világ körüli útra egy megbízható stabil autót keresni.”

Igar Tibor

Arra a  terepre megyünk, ahol bármi megtörténhet és kell a biztonság. Azonban autóból sem vesz mindenki Bugattit, de egy elegáns Audi mindenkinek kijár, hiszen viccesen szólva még a dalban is benne van.

Beül a Jolly az A8-asba
Mi kell a nőknek, azt mindig ő tudja.  

EXTRA: Tibor a Nuptia.hu olvasóinak felajánlott egy ingyenes online konzultációt is!

“Amennyiben még a szervezés elején jártok és esetleg a helyszín sincs kiválasztva, szeretnék felajánlani a Nuptia.hu olvasójaként egy 20 perces díjmentes online konzultációt, amiben az igényeknek megfelelően tudunk beszélgetni. Az elképzeléseitekről, hogy mi-mennyibe kerülhet a szervezés során és milyen sorrendben érdemes elkezdeni a előkészületeket.
A konzultációhoz kérlek írjatok egy e-mailt az eskuvo@igar-tibor.hu e-mail címre, a Tárgy részben legyen benne: Nuptia.hu 20 perces online konzultáció.”

IGAR TIBOR ELÉRHETŐSÉGEK:

E-mail: igar.tibor@ceremoniamester-eskuvore.hu
Honlap: http://ceremoniamester-eskuvore.hu/
Honlap: https://igar-tibor.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/ceremoniamesterunkhttps://www.instagram.com/igartibor/

KAPCSOLÓDÓ CIKKÜNK: https://www.nuptia.hu/2020/11/04/eskuvoszervezes-lepesei-10-vofely-vagy-ceremoniamester/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.