Természetes, hogy minden menyasszony (és sokszor vőlegény is) a legjobb formáját szeretné hozni a Nagy Napon, de ezért nagyon sokan őrült diétába és edzésbe fognak az esküvő előtt alig néhány héttel.
Az internet tele van rengeteg történettel arról, hogyan adtak le 60-70 kilogrammot is az arák (ezek érdekes módon általában a világ másik felén történnek, sohasem a szomszéd lánnyal).

Ám ahelyett, hogy egészségtelen önsanyargatásba kezdenél, érdemes reálisan állni a dologhoz, és egészséges táplálkozással, valamint rendszeres mozgással készülni az esküvőre.


Galambos-Fűrész Nikolettel (csoportos fitness instruktorral és személyi edzővel) beszélgettem.

1. Először is, szeretném megköszönni, hogy részt veszel az interjúban. Mesélj egy kicsit magadról!

Sziasztok! Szia Ági!

Én is köszönöm a felkérést!

Pár évvel ezelőtt vágtam bele az életmódváltásba. Elkezdtem rendszeresen sportolni, odafigyelni az étkezésre. Engem azonnal elkapott a hév és olyannyira megszerettem ezt az életmódot, hogy ezáltal megtaláltam a hivatásom és edző lettem. A szívem csücskei a csoportos órák, így tehát csoportos instruktor lettem. Jelenleg pedig a Személyi edző képzésen veszek részt. Nincs megállás 🙂

Célom, hogy segítsek az embereknek egy tudatos életmód kialakításában, célok elérésében, a tudatos tervszerű rendszeres edzések végzésében és tudatos táplálkozási szokások kialakításában. Ép testben, ép lélek. Ez ugyan elég sablonosan hangzik, de teljes mértékben igaz.

galambos-fűrész nikolett
Galambos-Fűrész Nikolett

Tudtok hozzám jelentkezni online, vagy (jó idő esetén) személyes edzésre is 🙂

Megtaláltok facebookon és instagramon: Nikcsi_Fitness néven.

2. Fogyás esküvőre!
A menyasszonyok és vőlegények sokszor őrült diétába és edzésbe kezdenek az esküvő előtt. Ez azonban fáradékonyságot, ingerlékenységet okozhat az esküvőszervezés amúgy is stresszes időszakában. Mit gondolsz, melyek azok a célok, melyeket reálisak, mondjuk 6-8 hónap alatt el lehet érni, anélkül, hogy az ember teljesen kimerítené magát?

A legfontosabb, amit tudni érdemes, hogy ez egy életmód. Nem szabad halálra edzeni magad, nem szabad koplalni. Be kell iktatni a mindennapjainkba a mozgást.

Mindenkinek meg kell találni azt a mozgásformát melyben ki tud teljesedni

Galambos-Fűrész Nikolett

Lehet ez valamiféle csoportos óra, vagy akár személyi edzés. Ez utóbbinál teljesen személyre szabott edzés programban vesz részt a kliens, a céljainak megfelelően zajlik az edzés munka. A képességeikhez és céljaikhoz mérten és ennek megfelelően állítjuk össze a gyakorlatokat. Illetve étrend kialakításban is segítünk, koplalás nélkül.

Szükség van türelemre, alázatra és rendszerességre. A legfontosabbat kihagytam.. kitartásra van a leginkább szükség!

fogyás esküvőre
” … kitartásra van a leginkább szükség! … “

3. Hogyan és mikor érdemes elkezdeni az edzést és a diétát? Mi legyen a kezdő lépés?

Véleményem szerint, ahogy már korábban is említettem életmód váltás szükséges. A diéta csak ideig óráig működik.

Első lépésként meg kell határoznunk a céljainkat. Ezután ki kell választanunk a számunkra szimpatikus mozgásformát. Segítségül hívhatunk egy szakembert, edzőt. Az elején mindenképp ezt javaslom.

4. Mit javasolnál azoknak, akik súlyt szeretnének veszíteni? Van esetleg egy minta-terved arra, hogy egy kezdő hetente hányszor, milyen mozgásformákat végezzen?

Véleményem szerint minimum 3 edzés napot érdemes beiktatni (például 3×1 óra).

Fontos, hogy adjunk lehetőséget a szervezetünknek a regenerálódásra, egy keményebb erősítő edzést követően ajánlott 1-2 napot pihenni a megerőltetéstől függően.
Pl ha hétfőn erősítettünk, kedden pihenünk, szerdán elmehetünk futni vagy bicajozni, csütörtökön pihenünk és pénteken megint jöhet az erősítés.. 🙂 De ha időnk engedi edzhetünk heti 4 napot, kényelmesen be tudjuk vele osztani a hetünket.

helyesen végzett mozdulatsor
Edzőteremben

5.Mik azok az ételek, melyekből érdemes többet fogyasztani, és melyek azok, amiket el kell kerülni, ha célunk fogyás az esküvőre?

Fontos, hogy a szervezetünk megfelelő tápanyagokhoz jusson, koplalni tilos!

Arra érdemes odafigyelni, hogy ne gyors ételeket együnk.. lehetőleg kerüljük a gyors felszívódású szénhidrát tartalmú ételeket, helyette inkább válasszunk lassan felszívódásút. Érdemes az utolsó étkezést lefekvés előtt 2-3 órával időzíteni, így a szervezetnek van még ideje megemészteni az ételt.

Fehér kenyér helyett válasszunk rozsos, magvas kenyereket. A pur-pur kenyér pl egészséges, mégis finom 🙂

A folyadékpótlás rendkívül fontos, mivel a testünk kb 65-70%a vízből áll. Amikor szomjasnak érezzük magunkat, akkor a szervezet nyomja a vészcsengőt.
A folyadék vesztést, folyadékleadást befolyásoló tényezők:
– páratartalom
– külső hőmérséklet
– szél
– mozgás intenzitása
– mozgás időtartama
– mozgás közege
– edzettségi állapot

Egy átlagos felnőtt folyadékszükséglete kb. 2-2,5 liter. Ezt természetesen jelentősen befolyásolhatja néhány tényező:
– életkor
– testtömeg
– mozgás jellege
– időjárás

Ha sportolás közben folyadékot veszünk magunkhoz, késleltetni/lassítani fogjuk a testhőmérséklet emelkedését, a szív- és érrendszer kifáradását. A jól hidratált szervezet tovább képes alacsony szívfrekvencián dolgozni. Ha nem frissítünk, sokkal előbb bekövetkezik a túlhevülés (hipertermia). Ne feledjük, hogy a sportitalok hatékonyabbak, mint a csapvíz! Ennek az a fő oka, hogy a csapvízben nem találhatók meg a sportitalokban különböző arányban előforduló elektrolitok és szénhidrátok. Pl. hipotóniás, izotóniás sportitalok.

fogyás esküvőre
Fontos a kiegyensúlyozott étrend

6. Jelenleg, a karantén miatt az edzőtermek zárva tartanak. Otthon milyen edzéseket lehet végezni? Mik az előnyei és a hátrányai az otthoni edzéseknek? Van-e esetleg olyan youtuber, akinek a videóit követve már egy elég komplex edzést otthon is el lehet végezni?

Igen, sajnos ez egy speciális helyzet. De a mozgást semmiképp sem szabad elhanyagolni. Kezdőként nem javaslom a videókra való edzést, mivel ilyenkor még nem alakult ki a mozgásképzet, mozgásérzékelés, illetve nem feltétlenül tudjuk kezdőként a gyakorlatok helyes kivitelezését sem, így nagy a sérülés veszély.

A futás, túrázás, kirándulás lehet segítségünkre.

De ha valaki mindenáron szeretne, akkor rengeteg online edzés található, érdemes pl a Springday Healt Club facebook oldalára fellátogatni, szuper edzőik jobbnál jobb edzéseket rögzítettek melyeket otthon is elvégezhetünk.

Nagyon figyeljünk a gyakorlatok elvégzésénél, ha valamiben nem vagyunk biztosak, inkább ne csináljuk.

Rengetegféle otthoni mozgásforma közül választhatunk.

8. Kinek javaslod személyi edző segítségét? Miben tud segíteni egy szakember?

Már tettem említést a személyi edző hasznáról, fontosságáról. A személyi edző feladata, hogy egy adott személynek személyre szabott edzéstervet állítson össze a vendég céljaitól függően. Megtanítja a gyakorlatok helyes kivitelezését, felügyeli azok megfelelő elvégzését. Támaszt nyújt, tanít, szükség esetén koordinál.

A kezdőknek mindenféleképp javaslom legalább pár alkalom erejéig, hogy segítséget nyújtson, útmutatást adjon az elinduláshoz.
De haladóknak is jól jöhet, hiszen az edző a fejlődésünkhöz mérten módosít a terven. Mindemellett az edzővel kialakul egy bensőségesebb viszony, a vendég támasza lesz és nagyon motivál.

fogyás esküvőre
Fontos, hogy a gyakorlatokat helyesen végezd!

7. Beszéljünk kicsit a nyújtásról is! Sokan elbagatelizálják a bemelegítést és a lenyújtást. Mit gondolsz, miért nagyon fontos, hogy rendesen nyújtsunk? Milyen előnyei vannak?

A testünk számára az edzés egy fizikai és pszichés stressz. A bemelegítéssel készítjük fel a szervezetünket a várható terhelésre. Beolajozzuk az izületeinket, izmainkat és fejben is felkészülünk. Ha elmulasztjuk a bemelegítést akkor nagyon könnyen megsérülhetünk és a felépülés sokkal több időbe telhet, mint az a 10-12 perc, amit edzéseink előtt bemelegítéssel töltünk.

A mozgással felpörgetjük a testünket, agyunkat, míg a nyújtás hatására visszakerülünk abba a nyugalmi helyzetbe amelyben a terhelés előtt voltunk.

Elmulasztása szintén sérüléshez vezethet hosszabb de akár rövidebb távon is. Az edzés hatására megrövidülnek, befeszülnek az izmaink amit nyújtással szépen enyhíthetünk.

Nagyon köszönöm Nikinek, hogy segített a cikk megírásában.
Keressétek fel honlapját, és lájkoljátok, hogy még több tippet-tanácsot kaphassatok egészségesebb életmóddal és edzéssel kapcsolatban.

NIKI HONLAPJA: https://www.facebook.com/galambosfuresznikolett

TOVÁBBI CIKKEK ESKÜVŐSZERVEZÉSSEL KAPCSOLATBAN: https://www.nuptia.hu/category/eskuvoszervezes/todo_lista/https://www.nuptia.hu/category/eskuvoszervezes/todo_lista/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.