Sok bosszúságtól megkímélhetitek Magatokat, ha időben elkészítitek az esküvői forgatókönyvet. Bár látszólag egyszerű feladat, mégis érdemes rászánni az időt. A legszerencsésebb, ha ebben az esküvőszervező, vőfély, vagy ceremóniamester segít Nektek, hiszen több esküvővel a háta mögött olyan fontos dolgokra is figyelni fog, ami nem biztos, hogy eszetekbe jutna, illetve segít meghatározni az egyes eseményekre szánt időintervallumot is.

A jó forgatókönyv nagy segítség lesz a szolgáltatóknak is, így pontosan tudni fogják, mikor hol kell lenniük. Ugye Te sem szeretnéd, hogy pont a Nagymamád születésnapi köszöntéséről lemaradjon a videós?

Fontos, hogy a forgatókönyvet csak Ti és a szolgáltatóitok lássák. A vendégeknek nem kell elküldeni. Számukra a meghívóban érdemes felsorolni a legfontosabb eseményeket, de az apró részletekbe ne menjetek bele, hiszen, ha csúszás lenne, további stresszt okozhat a Nagy Napon.

Az esküvői forgatókönyv megírására szánjatok elegendő időt

Hasznos:

Az esküvői forgatókönyvben tüntessétek fel az eseményeket, a rájuk szánt időt, és az utazási idővel is számolnotok kell.

Összeszedtünk néhány gyakori tételt, és a becsült időtartamokat:
Bőséges reggeli: 40 perc
Fodrász: 70-90 perc
Smink: 50-60 perc
Öltözködés, készülődés: 50-60 perc
Kreatív fotózás: 1-1,5 óra
Szertartás – polgári: 15-25 perc
Szertartás – egyházi: 45-55 perc
Gratuláció, csokordobás, harisnyakötő eldobása: 40-50 perc
Fotózkodás a násznéppel: 25-40 perc
Köszöntő beszédek: 10-30 perc
Vacsora: 100-120 perc
Menyasszonyi torta felvágása, kiosztása: 25-40 perc (sokszor a menyasszonytánc után)
Slideshow: 10 perc
Menyasszonytánc: 20 perctől akár 2 óra is lehet a vendégek számáról függően
Éjfél utáni átöltözés: 20 perc

A legfontosabb tanácsok, melyeket érdemes megfogadnotok:

  1. Ne akarjatok mindent percre pontosan beosztani! – ha nagyon szoros az ütemtervetek, idővel egyre stresszesebbek lesztek. Érdemes bőven számolni az utazási időkkel, parkolóhely kereséssel, pihenéssel.
  2. Legyen B tervetek szabadtéri esküvő esetén! – Sajnos, az időjárást nem tudjuk megrendelni, ezért legyen egy beltéri hely is, ahova rossz idő esetén villámgyorsan be lehet terelni a násznépet.
  3. Ha tehetitek, szervezzétek a kreatív fotózás egy másik napra! – Sokkal nyugodtabban tudjátok megélni az esküvő napját, ha nem kell rohanni a szertartás és a vacsora között a fotózással. Egy másik napra szervezett kreatív fotózáskor rengeteg csodálatos fotót tudtok készíteni, akár több helyszínen is, hiszen nem szorít az idő.
  4. Az esküvői forgatókönyv tartalmazza a szolgáltatók elérhetőségeit is! – ha esetleg csúszás alakulna ki, könnyedén el tudjátok érni a szolgáltatókat. Ne akkor kelljen keresgélni a telefonotokban vagy az e-mailjeitek között például a cukrászda elérhetőségét.
  5. Az utazásra szánt időt sorozzátok meg kettővel! – Bár a navigációs programok már pikk-pakk meghatározzák az útra szánt időt, azzal már nem számolnak, hogy rengeteg embernek kell egyszerre elindulnia, mozognia, parkolóhelyet keresnie.
  6. Készítsetek több verziót a szolgáltatóknak! – A különböző szolgáltatókat a forgatókönyvnek más-más része érinti. Például a ceremóniamesternek nem fontos tudnia, mikor kezdődik a sminkelés, de a fotósnak igen, hiszen a készülődés pillanatában már a helyszínen kell lennie. Legyen egy részletes forgatókönyved, ebből pedig szűkítsd le, hogy adott szolgáltatónak milyen információkra lesz ebből szüksége.

Nálatok hogy áll az esküvői forgatókönyv?

Kövess minket facebookon is!
https://www.facebook.com/nuptiaeskuvo

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük