Ismerjétek meg Wedding with Tina esküvőszervezőt!

1. Kérlek, mutatkozz be a nuptia.hu olvasóinak!

Szia, sziasztok! Köszöntök minden kedves olvasót! Köszönöm szépen a lehetőséget!
Ihász Krisztina vagyok, de mindenki csak Tinának szólít, innen a vállalkozás neve is. Én magamat egy igazán pörgős és életvidám lánynak tartom.

Mikor kezdtél el esküvőszervezőként dolgozni?

Az első egyéni megkeresésem 2019-ben volt, de korábban az első esküvőhöz kapcsolódó tevékenységem a szakmai gyakorlatom során kezdődött. A Szent István Egyetemen végzetem Gödöllőn, turizmus-vendéglátás szakon és volt egy kötelező szakmai félév, amikor valahol le kellett tölteni fél év gyakorlatot. A választás során annyi volt a kikötés, hogy kapcsolódjon a cég témája a szakunkhoz. Akkor egy esküvőszervező céget választottam és életem egyik legjobb döntésének tartom.

Honnan jött az ötlet, hogy ezt a hivatást válaszd?

Sokáig nem is volt eszemben az esküvőszervezés, viszont abban már kb. 10 éves korom óta biztos voltam, hogy valamilyen szervezési területen szeretnék elhelyezkedni. Nagyon kicsi voltam még, amikor kiállításokat szerveztem a családnak, amikor nálunk voltak családi ebéden. Akkor minden volt, belépőjegy, zsákbamacska, bolt, amiben saját készítésű termékeket vehettek, csináltam vendégkönyvet is a visszajelzésekhez. Később, mikor kicsit nagyobb lettem, otthon és a suliban is kezdtem az ilyesfajta vágyaimat kiélni.

Otthon már kezdtem forgatókönyveket írni és kisebb előadásokat csinálni, amit az öcsémmel adtunk elő, illetve az iskolában a farsangi napok szervezésében jeleskedtem. Az idő előrehaladtával egyre komolyabban és több szinten is kivettem a részemet a szervezésből, volt egy előadás, amikor a zenét is én vágtam, a jelmezeket is én találtam ki és készítettem, illetve az előadás összerakása és a koreográfia is az én feladatom volt. Abban az évben volt az első igazán nagy sikerélményem, amikor is első helyezést értünk el az előadásunkkal és az osztályom köszönetképpen egy csokor virággal is meglepett engem az előadás után.


Ez a fajta szervezkedés a gimnáziumban is végig kísért, hiszen az iskolámban minden évben megrendezésre került a „Madách-napok”, ami egy „Ki mit tud?” szerű programsorozat volt az osztályok között. Minden évben igyekeztem a lehető legnagyobb részt kivenni a szervezésben, ötletelésben. Akkoriban már az osztálykirándulások szervezésében is segédkeztem.


Az egyetemen hallgatói önkormányzati tag voltam, majd ahogy korábban említettem a szakmai gyakorlatom vitt még közelebb az álmom eléréséhez. Akkoriban nem tudtam pontosan, hogy mit szeretnék még, és akkor a cég vezetője azt mondta, hogy az esküvőszervezés nem csak a csillogásból áll, sok nehézség van a háttérben, a szakmai gyakorlat végére vagy abba akarom majd hagyni ezt a szakmát vagy nagyon fogom szeretni. A nehézségek terén teljes mértékben igaza volt, de mindnyájan tudjuk, hogy végül mi lett a végkifejlet. 😉

Az ország mely területein vállalsz esküvőket?

Ténylegesen szinte bárhol, de természetesen egy bizonyos távolságon túl sem a párnak, sem nekem nem éri meg elutazni az adott térségbe, illetve minden szervező a saját környezetéből ismer főként szolgáltatókat.
Én helyileg Vácon lakom, így főként a környéken, a Dunakanyarban vállalok esküvőket.

Hány esküvőt vállalsz el egy évben?

Egyelőre a szezonban havi kettőt, hogy mindegyik esküvőn ugyanolyan színvonalat tudjak nyújtani, de amennyiben csak Nagy Nap koordinálást vagy tanácsadást kér egy pár, akkor több kapacitásom van. Szezonon kívüli esküvők nálam még annyira nem jellemzők, de szívesen vállalnék a kevésbé népszerű hónapokban is.

2. Mit is csinál pontosan egy esküvőszervező?

Nálad hogy zajlik a folyamat, ha egy pár felkeres Téged?

Vannak csomagajánlataim, de jobban szeretek személyes ajánlatot adni minden párnak, hiszen mindig mások az igények, elképzelések és így tudom azokat teljes egészében kielégíteni. Amikor először felveszik velem a párok a kapcsolatot, akkor fontos, hogy megbeszéljük, hogy ha van konkrét elképzelésük az időpontra, akkor azt mondják, hiszen a legfontosabb, hogy abban az időpontban szabad vagyok-e még, mert ha nem, akkor nincs miről beszélnünk a későbbiekben. Amennyiben szabad az időpont, vagy még nincs konkrét tervük erre, akkor a költségvetésre is érdemes rátérni. Nem kell forintra pontos költségvetést mondani, de nagyban segít egy viszonyítási összeg, hogy egyáltalán egyeznek-e az elképzeléseink. Fontos kiemelnem, hogy a csomagajánlatok nem fixek, amennyiben valamit nem szeretne egy pár, vagy nincs annyi pénzük az adott csomagra, akkor igyekszem rugalmas lenni és segíteni őket, hogy a lehető legjobban össze tudjuk hozni a Nagy Napjukat.

Mindenképpen a személyes találkozót javaslom, hiszen úgy tudjuk a legjobban megismerni egymást. Nagyon fontosnak tartom a kölcsönös szimpátiát, ha nem passzolunk össze a párral, akkor nagyon rossz lehet az elkövetkezendő közös munka, ami senkinek sem lenne jó. (szerencsére velem ilyen még nem történt meg) A személyes találkozó történhet egy semleges helyen, például kávézóban, de amennyiben a pár szeretné a lakásomban, Vácon is tudom fogadni őket. A vírushelyzet miatt, mikor bezártak egy időre a kávézók, akkor rákényszerültem, hogy a párokkal otthon találkozzak és az a véleményem, hogy jól sikerültek ezek a megbeszélések, még intimebbé tette a találkozásokat.

Hogyan készülsz fel a konzultációra?

Mindig nyitok egy mappát a gépemen az aktuális párnak, akikkel találkozni fogok. Ebben benne van egy általános igényfelmérő lista, amin végig szoktam menni, hogy ők is és én is egy átfogó képet kapjak az elképzeléseikről. Amennyiben olyan helyen találkozunk, hogy tudom, hogy nagyobb a helyünk, akkor szoktam magammal vinni esküvői magazinokat, képeket, hogy ha elakadunk egy bizonyos témában, akkor tudjak nekik inspirációt nyújtani.
A későbbiekben, ha már megvolt a kölcsönös szimpátia, akkor egy-egy ilyen találkozón az éppen aktuális megbeszélnivalókat készítem elő, például szerződéseket, ajánlatokat, vagy ha valamiben elakadtak vagy bizonytalanok, akkor konkrét, célirányos ötleteket ajánlok nekik, akiket át tudunk beszélni.

A konzultáció után hányszor segíted személyes jelenléttel a párokat a döntések meghozatalában?

Ez az igényeiktől függ. Van olyan pár, aki gyakrabban igényli a konzultálást, van, aki egyáltalán nem, mert nincs rá ideje, vagy nem akar ezzel foglalkozni.
Olyan is előfordul, hogy nem kérnek tőlem szervezést csak tanácsadást, ebben az esetben az egyes kérdéseiket beszéljük át, de a szervezési folyamat rájuk marad. Amennyiben a felkérés tanácsadásként indul, de végül teljeskörű esküvőszervezés lesz belőle, akkor a tanácsadás díja levonódik a szervezés végösszegéből.

Saját szolgáltatói csapattal dolgozol? Mi alapján választod ki az ajánlott szolgáltatókat?

Szeretek saját csapattal dolgozni, vannak olyan szolgáltatások, amire vannak fix kapcsolataim, de úgy gondolom, hogy még viszonylag a pályám elején vagyok, így teljes mértékben nyitott vagyok az új kapcsolatokra, de azt gondolom, hogy ez a későbbiekben is így lesz.

A folyamatos megújulással mindig színesebbé válhatok. – Wedding with Tina

A szolgáltatók esetében is így gondolom, hogy nagyon fontos a kölcsönös szimpátia, hogy tudjunk egymással normálisan és gördülékenyen kommunikálni, megértsük egymást, illetve nagyon fontos a kölcsönös tisztelet. Szakmai szempontból természetesen fontos a referenciaanyag, amit vagy online formában (képek és videók) vagy lehetőség szerint személyesen is megtapasztalok.

3. Mennyi idő alatt lehet megszervezni egy esküvőt?

Minél több az idő rá, annál jobban el lehet merülni a részletekben, viszont annál több dolog jut eszébe a pároknak, hogy mit lehetne még belerakni. Az, hogy mennyi idő alatt lehet megszervezni egy esküvőt az természetesen függ a tapasztalattól is, egy tapasztaltabb szervezőnek kevesebb, mint egy tapasztalatlan menyasszonynak. Én körülbelül egy évet mondanék, ami nagyon kényelmes, de természetesen kevesebb idő alatt is meg lehet szervezni egy esküvőt. Ez függ az esemény bonyolultságától is, hogy milyen szolgáltatásokra van szükség és mekkora erre a költségvetés.

A Nagy Nap előtt hány hónappal érdemes megtalálni a tökéletes esküvőszervezőt a stresszmentes készülés érdekében?

Hogy a stresszmentesség az esküvőszervezés legelejétől elkezdődjön, érdemes az eljegyzés után minél előbb utánajárni az esküvőszervezőknek, hogy az első felmerülő kérdéseknél is már legyen egy segítség a pároknak.

Én úgy gondolom, hogy egy év alatt kényelmesen megszervezhető egy esküvő, de legkésőbb egy fél évvel előtte érdemes. – Wedding with Tina

Körülbelül hány telefon, e-mail és munkaóra egy esküvő megszervezése?

Ez mindig az esküvő bonyolultságától és attól függ, hogy a párnak van-e már meglévő szolgáltatója. Ebben az esetben teljesen más a kommunikáció, hiszen akkor már az egyeztetett információkat beszélem át a szolgáltatóval, míg, ha a szervezés elejétől én veszem a kezembe a dolgokat, akkor egy ideig még a puhatolózás, az igények felmérése is beletelik egy kis időbe. Attól is függ, hogy a párnak mennyire van konkrét elképzelése, mind a szolgáltatásnyújtás, mind a költségek kapcsán. Ha a pár időben megkeres, még nagyobb a mozgástér, hiszen a legjobb szolgáltatókat nagyon hamar lefoglalják, viszont, ha mi vagyunk azok, akik jó hamar le tudják foglalni a szolgáltatókat, akkor az gyorsabban megy, mintha kapom a sok visszautasítást, hogy már foglalt az időpontjuk.

4. Esküvői koordináció

A Nagy Napon is részt veszel?

Kérhető tőlem csak Nagy Nap koordináció is, amikor az esküvő hónapjában felveszem a szolgáltatókkal a kapcsolatot és megnézem a helyszínt. Fontos, hogy ebben az esetben nem szervezek a korábbi szakaszokban, ezt a párnak kell intéznie.
A teljes körű esküvőszervezésben részt veszek az esküvő napján is, egyrészt szeretem látni a sok közös munkának a végeredményét, másrészt úgy gondolom, hogy mivel a hosszú hónapok alatt az én kezemben volt a szervezés, így én tudom a legjobban, hogy mire kell odafigyelni, miben maradtunk az egyes szolgáltatóval.

Hogyan tudsz segíteni az esküvő napján a pároknak?

Én azt vallom, hogy akkor jó egy esküvőszervező, ha az esküvő napján már szinte észre sem veszed, hogy ott van – Wedding with Tina

Ez alatt azt értem, hogy természetesen, ha szükség van valamire, akkor ott vagyok és segítek mindenben, de ha a szervezés alatt mindent jól csinál egy szervező, akkor csak azt veszi észre a pár, hogy minden a helyén van.
Egyébként én az esküvő napján fogadom a szolgáltatókat, kommunikálok velük, átbeszéljük a forgatókönyvet, kiteszem a köszönőajándékokat, ültetőkártyákat az asztalra, a szolgáltatókat nap közben mindig figyelmeztetem a közelgő programpontra, ha kell valamit kiosztani, akkor abban is segédkezek, illetve a menyasszony átöltözésénél is ott vagyok, ha igény van rá. Illetve aznap, ha bármi felmerül vagy változtatásra van szükség, akkor igyekszek, mint egy tündérkeresztanya teljesíteni a pár kívánságait és segíteni őket.

Egyszer egy vőlegény azt mondta, hogy amíg a párja készülődött, gondolta lenéz a lakodalom helyszínére, hogy besegítsen, de azt látta, hogy már semmit sem kell csinálni, mert minden simán megy, mindennek megvan a helye. Na éppen ezért kell egy esküvőszervező a Nagy Napra, hogy a párnak csak egymással kelljen foglalkoznia!

Volt olyan szituáció, amit improvizálva kellett megoldanod?

Igen volt, amikor én magam is megörültem, hogy a pár kért fel esküvőszervezőt, mert belegondolva elég rossz lett volna, ha ezekkel a dolgokkal egyedül kellett volna megküzdeniük, hiszen sok értékes időt vesz el egy-egy krízishelyzet az estéjükből.
Két ilyen esetet említenék meg. Az egyik esetében a pár intézte a tortát, mert ismerősük volt a cukrász. Jobban szeretem, ha minden szolgáltatóval fel tudom venni a kapcsolatot, de erősködtek, hogy ők mindent intéznek. Ebben az esetben én is hibáztam, hogy nem voltam erőszakosabb. A tortás végül elnézte a dátumot és nem arra a napra készült a torta elkészítésére. Ez a vacsora alatt derült ki, így egy jó pár óra telefonálás, intézkedés várt rám és a segítőkész tanúra, hogy elsimítsuk a problémát. Végül közös erővel összefogva úgy sült ki a dolog, hogy a végén körülbelül 6 tortát sikerült leszerveznünk az esküvő napjára.
A másik helyzet egy áramprobléma volt. kitelepült a cateringes cég egy kültéri, sátras esküvőre és eleinte semmi baj nem volt az árammal, de az este folyamán történt valami, ami miatt lecsapódott az egyik áramkör, így egy időre pánikban volt a catering, hiszen nekik folyamatos áramellátásra van szükségük. Szerencsére hamar észleltük a problémát, a catering tudta, hogy engem kell keresni az ilyen helyzetekben, így hamar meg tudtuk oldani az előttünk álló feladatot komolyabb fennakadás nélkül. A pár csak utólag tudta meg, hogy volt egy ilyen helyzet.

5. Emlékezetes pillanatok, érzelmek

Melyik a kedvenc részed egy esküvőn?

A kedvenc részem az esküvőn az első pillantás. Régebben az volt a hagyomány, hogy az ifjú pár csak a templomban láthatta egymást először, de mára már nagyban változtak ezek a szokások. Ma már sok esetben a szertartás előtt megpillantja egymást a menyasszony és a vőlegény kicsit intimebb keretet szabva ennek. Úgy gondolom, hogy ez a fajta elvonulás sokkal inkább kihozza az érzelmeket mindkét félből, csodálatos és őszinte pillanat.

Ha egy szót mondhatnál a pároknak a Nagy Nappal kapcsolatban, mi lenne az és miért pont ez a szó?

Nyugalom. Tudom, hogy mondani, könnyű és én, mint jelenleg menyasszony sem tudom sajnos mindig megfogadni a saját tanácsomat. Viszont azért ezt a szót tanácsolom, mert az esküvőtök napja nagyon gyorsan el fog repülni, élvezzétek a pillanatokat, hiszen a vendégeitek is akkor érzik jól magukat, ha ti is boldogok vagytok, nem beszélve arról, hogy túl drága egy esküvő ahhoz, hogy ne érezzétek jól magatokat. Amennyiben hajlamosak vagytok a túlizgulásra, vagy csak szimplán szeretnétek kiadni a kezetekből a nehézségeket és csak egymásra és a boldogságotokra koncentrálni, mindenképp ajánlom, hogy keressetek fel egy esküvőszervezőt, hiszen nagyon megkönnyíti a szervezés folyamatait.

Wedding with Tina elérhetőségek:

Facebook: https://www.facebook.com/weddingwithtina
Honlap: https://weddingwithtina.hu/
Telefon: 06 20/ 321 42 49
E-mail: weddingwithtina@gmail.com

Kapcsolódó cikkünk:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.